ZERWANIE PASKA ROZRZĄDU
Napęd rozrządu za pomocą paska zębatego to rozwiązanie stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci przewidują wymianę paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca znacznie przekroczy termin...
KALIBRACJA SYSTEMU WSPOMAGANIA KIEROWCY W WARSZTACIE
Dążenie do zagwarantowania maksymalnego bezpieczeństwa na drogach i idea autonomicznego pojazdu spowodowała, że wielu producentów samochodów wyposaża auta w systemy wspomagania kierowcy. Systemy te rozwijają się bardzo dynamicznie, a ich obecność w najnowszych...
PRZYCZYNY AWARII ROZRZĄDU ŁAŃCUCHOWEGO
Łańcuchowy napęd rozrządu to sprawdzone rozwiązanie, które z powodzeniem wykorzystuje wielu producentów samochodów. Ostatnio jednak odnotowujemy coraz więcej przypadków zerwania tego łańcucha. Z technicznego punktu widzenia może to mieć kilka zasadniczych przyczyn,...
DYNAMICZNA A STATYCZNA WYMIANA PŁYNU PRZEKŁADNIOWEGO
Do zalet automatycznych skrzyń biegów przekonuje się coraz więcej kierowców, o czym świadczy dynamiczny wzrost liczby samochodów wyposażonych w takie przekładnie. Trzeba jednak pamiętać, że w „automatach” należy wymieniać olej, by pracowały długo i niezawodnie....
DIAGNOSTYKA EOBD W NAPRAWACH SAMOCHODÓW
Normalna eksploatacja samochodów powoduje zużywanie się ich elementów i mechanizmów. Te nieuniknione procesy uniemożliwiają dalsze użytkowanie pojazdów bez wykonania określonych napraw. Rejestrator parametrów rzeczywistych EOBD prowadzący ich zapisy podczas normalnej...
SEAT IBIZA: MONTAŻ ZESTAWU ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU
Obecnie najczęściej w pierwszej kolejności, za przyczynę większości problemów z silnikiem uważa się usterki układu elektrycznego, a rzadziej niesprawne części mechaniczne – w szczególności, gdy na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka usterki silnika. Podany...
JAK ZAMONTOWAĆ WAHACZ W SAMOCHODZIE ZE ŚWIATŁAMI KSENONOWYMI
Samochody z mechanicznym zawieszeniem mogą mieć różną wysokość z powodu obciążenia kabiny. Może to spowodować podniesienie wiązki światła, skutkując oślepianiem kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Aby nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka, bardzo...
GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ DWUSPRZĘGŁOWĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW I SPRZĘGŁO LUK 2CT
Z poniższego artykułu dowiedzą się Państwo, którzy producenci aut osobowych wykorzystują innowacyjne rozwiązanie LuK 2CT. Grupa Schaeffler jest jednym z największych dostawców dla rynku motoryzacyjnego i przemysłowego. Każdego roku zdobywa wiele nagród za innowacje i...
ZASADA DZIAŁANIA DWUSPRZĘGŁOWEJ SKRZYNI BIEGÓW
W poniższym artykule wyjaśniamy, jak działa sprzęgło podwójne dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Porównujemy także działanie skrzyni ze sprzęgłem suchym i ze sprzęgłem mokrym. Komfort, precyzja zmiany przełożeń i dynamika jazdy to główne zalety korzystania z...
OBSŁUGA KLIMATYZACJI – BARDZO WAŻNA PRÓŻNIA
Wytworzenie próżni przez określony w procedurze czas powinno być częścią każdego przeglądu klimatyzacji. Niestety, wielu mechaników bagatelizuje to zalecenie, starając się skrócić czas obsługi, co jednak odbija się na jej jakości. Już trzy czwarte samochodów w naszym...
USTAWIENIE ŚWIATEŁ W SAMOCHODZIE – NOWE SPOSOBY
Oświetlenie samochodu to jeden z najważniejszych czynników decydujących o bezpieczeństwie, wpływający na wiele istotnych parametrów jak choćby drogę hamowania. Samo wprowadzenie obowiązkowej jazdy na światłach mijania wiele lat temu spowodowało znaczący spadek ilości...
DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNIACH AUTOMATYCZNYCH
Na pytania związane z tą metodą odpowiada dr inż. Rafał Sosnowski – praktyk i teoretyk techniki motoryzacyjnej, prowadzący od prawie 30 lat specjalistyczny warsztat naprawy automatycznych skrzyń biegów. Czy w ogóle należy wymieniać olej w automatycznych skrzyniach...