Internet to nieprzebrane pokłady informacji, więc dotarcie do właściwych nie byłoby możliwe bez pomocy wyszukiwarki. Z kolei analizując zapytania można wyselekcjonować te najpopularniejsze, na przykład dotyczące żarówek samochodowych. Lumileds, właściciel marek Philips i Narva, buduje na tej podstawie nową platformę komunikacji – Lighting Academy.
Strona internetowa to podstawowa wizytówka każdej firmy i często jest pierwszym miejscem szukania informacji o produktach. Zazwyczaj jednak podawane na niej informacje sprowadzają się do suchych danych technicznych, co w dobie multimediów zdecydowanie nie wystarcza. Dużo chętniej przeglądane są witryny poradnikowe, oparte na konkretnych przykładach, zastosowaniach bądź doświadczeniach, prowadzone w formie blogów, w których ważną rolę odrywają treści wizualne – zdjęcia i filmy. Autorami takich stron są z reguły sami użytkownicy, ale po to narzędzie komunikacji sięgają również firmy.
– Marka Philips to między innymi ponad stuletnia historia tworzenia źródeł oświetlenia pojazdów. Zbierane przez ten czas doświadczenia procentują w pracach nad kolejnymi produktami, ale też stanowią ogromną bazę wiedzy. Zawsze staramy się nią dzielić, a dziś najlepszym do tego miejscem jest internet. Stąd pomysł na zbudowanie platformy Lighting Academy. Jest ona niezależna od strony firmowej, co pozwala na szersze ujęcie zagadnień związanych z widocznością i bezpieczeństwem na drodze – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
Platforma dostępna jest pod adresem lightingacademy.eu. Bez żadnych ograniczeń mogą z niej korzystać zarówno osoby zawodowo związane z branżą motoryzacyjną, jak i kierowcy – także motocykli, pojazdów ciężarowych i autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych. W poszczególnych zakładkach znaleźć można różnorodne informacje o żarówach halogenowych, lampach ksenonowych oraz nowoczesnym źródle światła, czyli retrofitach LED. Osobne miejsce poświecono lampom roboczym oraz produktom marki Narva.
Dużą wartością platformy są materiały przygotowane przez znane i lubiane osoby. To między innymi filmy Gosi Rdest, Adama Klimka czy Zachara Zawadzkiego, pokazujące wykorzystanie poszczególnych produktów Philips w praktyce – w warsztacie, na torze czy w ruchu ulicznym.
– Część internautów obawia się, że podczas korzystania z internetu tzw. ciasteczka dostarczają nadmiaru informacji o ich aktywności. Tak naprawdę jest to zapis poszukiwanych informacji, dzięki narzędziom analitycznym możemy je poznać, a tym samym dopasować publikowane treści. Korzyść jest obopólna, ale jesteśmy też otwarci na bezpośredni kontakt, opinie i zadawane pytania, na przykład poprzez nasze profile w social mediach – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.
Platforma lightingacademy.eu nieprzypadkowo ma domenę paneuropejską. Polska jest pomysłodawcą i pierwszym krajem, w którym projekt został wdrożony, ale w planach są prace nad wersjami w innych językach.
Artykuł pochodzi ze strony https://warsztatowiec.info
https://warsztatowiec.info/lighting-academy-zrodlo-wiedzy-o-zrodlach-swiatla