NAPRAWY POWYPADKOWE POJAZDÓW UŻYTKOWYCH
Ten sektor motoryzacyjnych usług należy obecnie w Polsce do najszybciej rozwijających się i wciąż najbardziej rentownych. Jednak w pełni profesjonalne naprawy oferować mogą jedynie firmy dysponujące profesjonalnym oprzyrządowaniem oraz odpowiednim know-how....
PASKI ROZRZĄDU Z POWŁOKĄ PTFE
Eksperci z firmy Gates odpowiadają na pytania mechaników i prezentują właściwości pasków rozrządu PTFE. Rzadko się zdarza, aby szkolenie techniczne Gates kończyło się bez dyskusji na temat ogólnej konstrukcji pasków rozrządu, a zwłaszcza tego, dlaczego tak wiele...
DRGANIA SKRĘTNE I LUZU W WIELOSTOPNIOWYCH TŁUMIKACH TARCZ SPRZĘGŁOWYCH
Drgania występujące w układzie przeniesienia napędu i jego podzespołach prowadzą do powstawania hałasu oraz przyczyniają się do zwiększonego zużycia jego elementów. Konstrukcje współczesnych wielostopniowych tłumików drgań skrętnych w tarczach sprzęgłowych często...
NAJCZĘSTSZE USTERKI UKŁADU KLIMATYZACJI
Istnieje błędne przekonanie, że zakup stosunkowo taniej, automatycznej stacji klimatyzacji w zupełności wystarcza, by zapewnić klientom dobre usługi serwisowe przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. To jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez warsztaty...
CECHY ZEWNĘTRZNE NOWYCH TYPÓW WTRYSKIWACZY
W warsztatach samochodowych coraz częściej zaczyna się pojawiać najnowsza generacja wtryskiwaczy elektromagnetycznych typu CRI2.18 i 2.20 posiadających zawór zrównoważony ciśnieniowo z uszczelnieniem krawędziowym. Na pierwszy rzut oka wtryskiwacz z zewnątrz niewiele...
DIAGNOSTYKA POJAZDÓW NA HAMOWNI PODWOZIOWEJ
Stanowisko badawcze w Katedrze Inżynierii Pojazdów Politechniki Wrocławskiej umożliwia diagnostykę samochodów osobowych i motocykli przy wykorzystaniu programu do symulacji obciążeń. Hamowniami podwoziowymi nazywa się stanowiska symulujące ruch samochodu w kierunku...
GEOMETRIA DLA ZAWANSOWANYCH
Po zgodnej z danymi fabrycznymi regulacji geometrii podwozia kół samochód powinien prowadzić się doskonale. Jednak dość często okazuje się, że jest on mało stabilny na prostej drodze lub ściąga. Niekiedy pojawiają się też problemy z wchodzeniem lub wychodzeniem z...
POPRAWNA WYMIANA TULEJI WAHLIWEJ
Polskie drogi są czynnikiem wpływającym na liczbę uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów. Długi okres bezproblemowej jazdy po naprawie można uzyskać tylko wtedy, gdy naprawa jest wykonana poprawnie. Przydatne mogą być wskazówki dotyczące wymiany tulei wahliwej...
SAMOCHÓD PRZYSZŁOŚCI – OSOBISTY ASYSTENT NA 4 KOŁACH
Auto dla wielu ludzi staje się jednym z obszarów z trójkąta życia. Obok domu i pracy, to właśnie w nim spędzamy najwięcej czasu. Bosch przygotował swoją wizję tego, jak w przyszłości będzie wyglądała jazda samochodem i do jakiej rangi będą one według niego musiały...
TELEMATYKA DLA NIEZALEŻNYCH ?
Czym jest telematyka i jakie może mieć znaczenie dla niezależnego rynku aftermarketowego? Nową szansą czy raczej zagrożeniem? Czy rzeczywiście zmieni zasady wolnej konkurencji w samochodowej branży ? Fot. Delphi Telematyka to trwałe połączenie aktualnie użytkowanych...
KODOWANIE WTRYSKIWACZY W RENAULT MODUS 1.5 DCI
Interesującym przykładem systemu bezpośredniego wtrysku paliwa jest silnik K9K-750 w Renault Modus 1.5 dCi z systemem Multec DCR 1400 firmy Delphi. Ma on obsługiwaną mechanicznie pompę ciśnieniową, która zapewnia maksymalne ciśnienie pracy rzędu 1450 barów i stanowi...
DLACZEGO HAMULCE PISZCZĄ? – GENEZA POWSTAWANIA PROCESÓW WIBROAKUSTYCZNYCH W UKŁADACH HAMULCOWYCH
Procesowi poruszania się pojazdu silnikowego zawsze towarzyszą różne zjawiska wibroakustyczne. W zdecydowanej większości, procesy wibroakustyczne pochodzące od pojazdów są uznawane za zjawiska niepożądane. Takimi zjawiskami są niewątpliwie dźwięki pochodzące od układu...