Nowe koło dwumasowe Valeo VBLADE to unikalny produkt z uwagi na zupełnie nową konstrukcję. Przy jego opracowaniu zgłoszono łącznie 80 patentów na projekt, komponenty, mechanizmy i technologię.

Przy produkcji dwumasowych kół zamachowych stosuje się zróżnicowane, nierzadko bardzo skomplikowane technologie. Valeo, jako firma specjalizująca się m.in. w elementach układów przeniesienia napędu, nie tylko nadąża za aktualnymi potrzebami rynku w tej dziedzinie, ale także przewiduje, jakie technologie będą stosowane w przyszłości. Stara się jednocześnie sprostać wymaganiom klientów, a ci m.in. oczekują, że koła dwumasowe będą cechować się jak największą trwałością i niezawodnością. Tak oto Valeo stworzyło dwumasowe koło zamachowe VBLADE, w których zamiast tradycyjnych sprężyn łukowych stosowanych dotychczas w DKZ, wykorzystane zostały dwie sprężyny piórowe (blade’y). Rozwiązanie to:

  • zapewnia doskonały komfort, gdyż koło dwumasowe Valeo VBLADE DMF skutecznie tłumi drgania w pełnym zakresie obrotów silnika;
  • zapewnia natychmiastową reakcja pojazdu, dzięki doskonałemu przeniesieniu momentu obrotowego w każdych warunkach jazdy (konstrukcja z zastosowaniem sprężyn piórowych pozwoliła na wyeliminowanie zjawiska histerezy;)
  • jest przyjazne środowisku – ponieważ w kole zamachowym VBLADE nie ma wewnętrznych sprężyn łukowych które wymagały smarowania, więc nie stosuje się w nim smaru.

VS_-_Transmission_Systems_VBLADE_DMF__1_

Innowacyjne rozwiązanie, jakim jest dwumasowe koło VBLADE, zdążyło już zyskać sobie uznanie w Europie. Widomym tego znakiem są rozmaite nagrody, którymi zostało honorowane. Wyróżnienia te jednocześnie pokazują, że dział Valeo Transmission Systems nie tylko jest źródłem innowacji, ale także dostarcza produkty, które doskonale pasują do specyficznych wymagań zmieniającego się rynku motoryzacyjnego. Przypomnieć w tym miejscu bowiem należy, że gama produktów Valeo przeznaczonych do układów przeniesienia napędu obejmuje:

  • K4P – niezawodny i trwały zestaw do konwersji, w elementach którego zastosowano technologię Valeo Long Travel Daemper (tłumik o dużym skoku, LTD) oraz High Efficiency Clutches (sprzęgło wysokowydajne, H.E.C.),
  • Valeo FullPACK DMF – kompletny zestaw, którego głównym elementem jest dwumasowe koło zamachowego ze sprężynami łukowymi,
  • Valeo L.T.D. DMF  – dwumasowe koło zamachowe przeznaczone do pojazdów o największym momencie obrotowym,
  • Valeo Pendulum DMF – koła dwumasowe wykorzystujące innowacyjną technologię wahliwych mas dodatkowych.

Teraz lista ta powiększona została o Valeo VBLADE – zupełnie nowe rozwiązanie nastawione na zmaksymalizowanie niezawodności i wytrzymałości.