Jeżeli po wymianie koła zamachowego nie można uruchomić silnika to jest to poważny powód do niepokoju. Po kilku godzinach naprawy, efekt może być katastrofalny. Na czym polega problem?

Po odczycie kodów błędów wskazania najczęściej dotyczą:

  • Błąd synchronizacji wał korbowy – wałek rozrządu
  • Błąd czujnika wału

Przestawienie faz rozrządu nie wchodzi w rachubę, pasek nie był demontowany, wiec skąd pochodzi problem? Może wiązki elektryczne?

Impulsator w postaci metalowego wieńca, znajduje się na DKZ. Dla grupy silników Volvo o pojemności 2401 cm3 jest w ofercie kilka kół, które różnią się nieznacznie. Najczęściej mylone przedstawiono poniżej.

DKZ o nr 415 0220 10 jest dedykowane do silnika 2.4 D5 120 kW o kodzie silnika D 5244 T

DKZ o nr 415 0315 10 jest dedykowane do silnika 2.4 D 120 kW o kodzie silnika D 5244 T5

Niefortunny zbieg okoliczności z oznaczeniami spowodował, że oba kody silnika, które były montowane w tych samych modelach i mają tą samą moc maksymalną różnią się tylko jednym znakiem. O pomyłkę z doborem już łatwiej się nie da. Dlaczego więc Schaeffler pod marką LuK produkuje dwa koła do tego samego samochodu? Różnicą jest posadowienie impulsatora dla czujnika wału.

415 0315 10 ma przesunięty o 24o wieniec względem koła 415 0220 10. Pomyłka w doborze powoduje brak możliwości uruchomienia samochodu i kolejne godziny spędzone przy diagnozie przyczyny. Podsumowując, problem uruchomieniem silnika to często błędny dobór DKZ o ile jest wyposażone w wieniec do czujnika.

Aby uniknąć błędów należy stosować się do najbardziej aktualnego katalogu, czyli online dostępnego na:

www.repxpert.pl oraz www.schaeffler.pl/aftermarket