Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Inżynierów Motoryzacji oraz Ośrodek SIMP-AUTOMEX zaprasza serdecznie na kolejne seminarium szkoleniowe dokształcające dla rzeczoznawców samochodowych, które odbędzie się w dniu 5 listopada 2022 r. sobota w godz. 9.00 do 16.00 w Krakowie, sala szkoleniowa Ośrodka Hotelowo- Konferencyjnego Optima, Kraków ul. Malborska 65.

Temat szkolenia: Napędy pasowe w samochodach – rozwiązania i typowe usterki.

Szczegółowy plan szkolenia w załączeniu. Szkolenie przeprowadzi doświadczony trener firmy Continental pan Roman Boluk.

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. W trakcie zajęć zaprosimy Państwa na przerwy kawowe oraz obiad.
Przedmiotowe szkolenie spełnia wymogi podniesienia kwalifikacji zawodowych dla rzeczoznawców samochodowych certyfikowanych w jednostkach certyfikujących akredytowanych przez PCA oraz pracowników zgodnie z wymogami Kodeksu Pracy /art. 94 pkt.6/.

Uwaga – zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie poprzez stronę internetową: www.simp.edu.pl zakładka: Szkolenia – Szkolenia dla rzeczoznawców – Wybierz miejsce szkolenia – Zobacz szczegóły, wypełniając w tej ostatniej zakładce aplikację: ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE. Zgłaszać się można do dnia 27.10.2022 r. Każde zgłoszenie, które do nas dotrze będzie odwrotnie potwierdzone przez system. Ze względu na ograniczenia związane z pandemią ilość uczestników jest ograniczona.

Koszt udziału to 300 zł brutto a dla członków PTIM SIMP 250 zł brutto. Należność można uregulować gotówka na miejscu przy rejestracji uczestników lub dokonać przedpłaty przelewem na nasze konto. Uwaga przedpłaty przelewem można dokonać dopiero po telefonicznym potwierdzeniu szkolenia przez organizatora. Nr konta: SIMP-AUTOMEX  85 1050 1562 1000 0092 1011 7884.

Opłata parkingowa na dolnym i górnym parkingu ośrodka OPTIMA wynosi 10 zł za dzień.

Z poważaniem
Piotr Gębiś

Plan szkolenia

Temat: „Napędy pasowe w samochodach – rozwiązania i typowe usterki.

Układy rozrządu

Moduł nr 1 seminarium obejmujący wszystkie aspekty związane z  systemem napędu rozrządu realizowanym za pomocą pasków zębatych rozrządu. Trener omawia elementy systemu, ich działanie oraz typowe przykłady zużycia. Identyfikuje najczęstsze typy uszkodzeń układu oraz ich przyczyny. Ponadto wskazuje na typowe błędy montażowe. Dodatkowo wskazuje na nowe rozwiązania techniczne stosowane w układach rozrządu.

Tematyka szkolenia:

  • Paski napędu rozrządu
  • Budowa, działanie, identyfikacja
  • Zasady bezpieczeństwa i przechowywania pasków rozrządu
  • Zestawy pasków rozrządu
  • Prawidłowy montaż
  • Przykłady uszkodzeń pasków rozrządu
  • Poszukiwanie przyczyn uszkodzeń
  • Napinacze napędu rozrządu
  • Działanie napinaczy
  • Prawidłowe sprawdzanie zużycia
  • Paski olejoodporne (Oil Resistance), jako nowy trend w downsizingu
  • Przyrządy i narzędzia wymagane przy wymianie pasków rozrządu
  • Wsparcie techniczne dla warsztatów (i nie tylko):
  • program „5 lat gwarancji”
  • seria filmów instruktażowych „Watch & Work”
  • katalog informacji o produktach PIC
  • „Technical News” i „Technical Info”

 

System pasowego napędu pomocniczego – paski klinowe i wielorowkowe

Moduł nr 2 seminarium obejmujący wszystkie aspekty związane z systemem napędu pomocniczego realizowanym za pomocą pasków, w tym wszystkie powiązane z nim komponenty. Trener omawia każdy element systemu, jego działanie oraz typowe przykłady zużycia. Identyfikuje najczęstsze typy uszkodzeń układu oraz ich przyczyny. Ponadto wskazuje na typowe błędy montażowe.

Tematyka szkolenia:

  • Paski napędu pomocniczego
  • Działanie, identyfikacja, prawidłowy pomiar
  • Paski ELAST – działanie i prawidłowy montaż
  • Paski Extra – przeznaczenie i prawidłowy montaż
  • Paski wielorowkowe DPK – prawidłowy montaż
  • Przykłady uszkodzeń pasków pomocniczych
  • Poszukiwanie przyczyn uszkodzeń
  • Napinacze napędu pomocniczego
  • Działanie napinaczy
  • Prawidłowe sprawdzanie zużycia
  • Koła pasowe z tłumikami drgań skrętnych TVD/eTVD
  • Jak działa koło TVD?
  • Identyfikacja zużycia i uszkodzeń
  • Sprzęgła alternatora OAP/OAD
  • Jak działa sprzęgło OAP?
  • Sprawdzanie
  • Uszkodzenia spowodowane awarią sprzęgła
  • Najczęstsze problemy
  • Osiowość
  • Problemy z montażem

 

Pompy wody i zarządzanie termiką silnika

Moduł nr 3 seminarium obejmujący najczęstsze procedury naprawy układów chłodzenia, pompy wody i wymiany płynu chłodzącego. Trener omawia każdy element układu, jego działanie, typowe przykłady zużycia. Identyfikuje najczęstsze typy uszkodzeń układu chłodzenia wraz z błędami montażu oraz ich przyczyny.

Tematyka szkolenia:

  • Budowa i rozplanowanie układu
  • System zarządzania termiką silnika
  • Rozwój pomp wody
  • Różne typy pomp wody
  • Budowa i działanie pomp wody
  • Rodzaje płynów chłodzących
  • Montaż
  • Opróżnianie i płukanie
  • Montaż pompy
  • Napełnianie układu
  • Odpowietrzanie
  • Najczęstsze problemy
  • Przyczyny uszkodzeń
  • Problemy przy montażu
  • Modele specjalne pomp wody
  • Sterowane pompy wody
  • Elektryczne pompy wody